FRAMTID EDSBRO

Framtids Edsbro

Om Framtid Edsbro

Framtid Edsbro, som är en arbetsgrupp inom Edsbro Hembygdsförening, är en ideell och politisk obunden lokal utvecklingsgrupp som arbetar för Edsbros utveckling och framtid. Gruppen samverkar med bygdens alla föreningar och målet är att hela Edsbrobygden ska vara så levande och välmående som möjligt.

Några frågor man arbetar med är få fiber till hela bygden, rädda och utveckla biblioteket, få fler bostäder, se till att skola & förskola lever vidare, förbättra de allmänna kommunikationerna, cykelvägar, mer belysning, få park & aktivitetspark, snyggare centrum etc.

Vill man vara med och bidra till detta i en specifik fråga eller mer allmänt så är man välkommen att mejla till info@edsbro.org eller använd kontaktformuläret på webbsidan. Framtid Edsbro har ständigt en dialog med kommunen och deltar i kommunens landsbygdsråd, samt är medlemmar i Hela Sverige Ska Leva.

Läs gärna mer om Framtid Edsbro på webbsidan www.edsbro.org